Tagungsprogramm

Hinweis: Eine Übersicht über alle Vorträge mit Verweisen auf die Abstracts finden Sie unter Zusammenfassungen


Samstag, 23. November 2019
09:00 –09:30 Anmeldung
09:30 –09:45 Eröffnung
09:45 –10:45 Julia Nintemann (Universität Bremen), Nicole Hober (Universität Bremen) & Maja Robbers (Uppsala University) Here – Hither – Hence and related categories: A crosslinguistic study
10:45 –11:00 Kaffeepause
11:00 –11:45 Hanna Lüschow (Universität Oldenburg) Computative Graphematik – 34 Jahre später
11:45 –12:15 Steffen Schaub (Universität Oldenburg) The longitudinal development of clausal and noun-phrasal complexity in German intermediate learners of English
12:15 –12:45 Lina Abed Ibrahim (Universität Oldenburg), Cornelia Hamann (Universität Oldenburg) & István Fekete (Universität Oldenburg) Language assessment tools for Arabic speaking refugee children
12:45 –14:00 Mittagspause
14:00 –14:30 Ketevan Margiani (Tbilisi State University) & Ramaz Kurdadze (Tbilisi State University) The Category of Evidentiality and Grammatical Time in the Kartvelian Languages
14:30 –15:00 Nana Loladze (Tbilisi State University) Posture Verbs in the Kartvelian Languages
15:00 –15:15 Kaffeepause
15:15 –15:45 Maia Lomia (Tbilisi State University) & Ramaz Kurdadze (Tbilisi State University) Main and Alternative Means of Expressing Negation in the Kartvelian Languages
15:45 –16:15 Nino Tchumburidze (Tbilisi State University) & Ramaz Kurdadze (Tbilisi State University) Mit u-Präfix ausgedrückte Negation in den Substantiven und Adjektiven in Kartvelischen Sprachen
 

 

Sonntag, 24. November 2019
09:30 –10:30 Susanne Michaelis (Universität Leipzig & MPI-SHH, Jena) Functional adaptedness in creole languages
10:30 –10:45 Kaffeepause
10:45 –11:45 Thomas Stolz (Universität Bremen) & Nataliya Levkovych (Universität Bremen) On the contact-induced emergence of grammatical gender
11:45 –12:30 Maria Mazzoli (Universität Bremen) Noun Incorporation in Michif
12:30 –12:45 Kaffeepause
12:45 –13:15 Ramaz Kurdadze (Tbilisi State University) Research and Teaching of the Kartvelian Languages at Tbilisi State University – Results and Perspectives